2020 – Wiedewei Ouddorp – BSO – Zomer (85) 2020 – Wiedewei Ouddorp – BSO – Zomer (85)

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de opvang bij Wiedewei? Misschien staat hij wel tussen onze veelgestelde vragen. Zo niet, dan kun je altijd contact met ons opnemen via [email protected] of bel (0113) 760 250.

Meest gestelde vragen over

De opvangmogelijkheden, jouw gewenste startdatum en de dagen waarop je opvang nodig hebt, bepalen wanneer je kind op een vestiging terecht kan. Het kan voorkomen dat er op de vestiging van je voorkeur geen ruimte is. Wacht daarom niet te lang met inschrijven en geef zo veel mogelijk alternatieve opvangdagen en vestigingen door bij je aanvraag voor opvang. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op onze website. Is je kind al ingeschreven? Stuur dan een mail naar [email protected] en geef de naam en geboortedatum van je kindje door.

Wat leuk dat je je kindje in wil schrijven. Bij Wiedewei kun je je kind vrijblijvend en kosteloos aanmelden voor een van onze vestigingen. Dit doe je door het inschrijfformulier in te vullen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op, nadat we je aanvraag tot inschrijving hebben ontvangen.

Het kan zijn dat de vestiging geen plek meer heeft en je kind niet geplaatst kan worden. Geef daarom in je online inschrijving ook door welke alternatieve dag(en) en vestiging(en) ook mogelijk zijn. Ook is het belangrijk als je bij de inschrijving allergieën of speciale voedingswensen van je kind doorgeeft.

Je vraagt extra opvang aan via het ouderportaal. Via de knop ‘agenda’ kan je maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. De pedagogisch medewerkers kijken of er ruimte is op de groep voor de dag dat je kind wil komen spelen. Daarna keuren ze je aanvraag goed of af.

Dagopvang
Gaat je kind naar de dagopvang, dan kun je voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten. Indien je onvoldoende tegoed hebt, dan worden deze uren achteraf in rekening gebracht.

BSO
Gaat je kind naar de BSO, dan kun je voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten of flexibele vakantieuren. Heb je onvoldoende afwezigheidstegoed of flexibele vakantieuren, dan worden de uren achteraf in rekening gebracht.”

Binnen Wiedewei werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvang je afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat je naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:

1. Je meldt je kind af voor de dag waarop je geen opvang nodig hebt, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag. Let op: meld je kind op tijd af om afwezigheidstegoed te ontvangen. Dit betekent dat je je kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang.
2. Voor de afgemelde uren ontvang je afwezigheidstegoed. Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer je BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
3. Via de knop ‘agenda’ kun je maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. Kies er bij je aanvraag bij betaling voor om je afwezigheidstegoed in te zetten.
De vestiging beoordeelt of je aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Meer informatie over het afwezigheidstegoed lees je in onze voorwaarden.

Afwezigheidstegoed is een tegoed dat je opbouwt wanneer je je kind op tijd afwezig meldt. Dit betekent dat je je kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang. Je kan je kind maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag afmelden. Voor de afgemelde uren ontvang je vervolgens afwezigheidstegoed. Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer je BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van je opvangpakket hoeveel uur je maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Daarnaast is het tegoed kind- en contractgebonden, waardoor je het bijvoorbeeld niet mee kunt nemen naar een volgend kalenderjaar of van de peuteropvang naar de BSO. Meer informatie over het afwezigheidstegoed lees je in onze voorwaarden.

Voordat je opvang voor je kindje kiest, is het fijn om eerst eens vrijblijvend binnen te kijken bij een vestiging. Je kunt een rondleiding aanvragen via www.wiedewei.nl/rondleiding of door naar de vestigingspagina te gaan van jouw gewenste opvanglocatie. Hier kun je een rondleiding aanvragen bij de vestiging. Zij nemen contact met je op om de rondleiding in te plannen.

Het kan voorkomen dat het niet lukt om je kind in te schrijven. Neem hierover contact op met Klantrelatie door te mailen naar [email protected] of te bellen naar (0113) 760 250. Wij helpen je graag verder.

Wat leuk dat je je kindje in wil schrijven. Bij Wiedewei kun je je kind vrijblijvend en kosteloos aanmelden voor een van onze vestigingen. Dit doe je door het inschrijfformulier in te vullen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op, nadat we je aanvraag tot inschrijving hebben ontvangen.

Het kan zijn dat de vestiging geen plek meer heeft en je kind niet geplaatst kan worden. Geef daarom in je online inschrijving ook door welke alternatieve dag(en) en vestiging(en) ook mogelijk zijn. Ook is het belangrijk als je bij de inschrijving allergieën of speciale voedingswensen van je kind doorgeeft.

Zodra je het voorstel accepteert en de overeenkomst ondertekent is de plaatsing van je kind definitief. Je ondertekende contract kun je terugvinden in het ouderportaal onder ‘documenten’.

Inschrijven bij Wiedewei is helemaal gratis!

Kom je in aanmerking voor kinderopvangtoeslag, dan kun je via onze website een persoonlijke netto kostenberekening invullen. Je vergelijkt zo gemakkelijk pakketten en verschillende opties. Bereken je kosten door het maken van een proefberekening. Je kan natuurlijk ook bellen (0113 760 250), mailen ([email protected]) of chatten. We adviseren dan welk pakket het beste bij je past en helpen je bij het maken van de kostenberekening. Hiervoor hebben we het bruto jaarinkomen nodig van beide partners.

De opvangmogelijkheden, jouw gewenste startdatum en de dagen waarop je opvang nodig hebt, bepalen wanneer je kind op een vestiging terecht kan. Het kan voorkomen dat er op de vestiging van je voorkeur geen ruimte is. Wacht daarom niet te lang met inschrijven en geef zo veel mogelijk alternatieve opvangdagen en vestigingen door bij je aanvraag voor opvang. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op onze website. Is je kind al ingeschreven? Stuur dan een mail naar [email protected] en geef de naam en geboortedatum van je kindje door.

Dit is mogelijk, je aanvraag wordt op de (slapende) aanmeldlijst geplaatst. Dit betekent dat je niet actief benaderd wordt voor de opvang van je kind. Je neemt zelf contact op wanneer je behoefte hebt aan opvang door ons te mailen ([email protected]) of bellen (0113 760 250). Hou er wel rekening mee dat je tijdig contact opneemt.

Wanneer je gebruikmaakt van Internet Explorer, is het mogelijk dat de link niet opent. Open daarom de link met een andere browser dan Internet Explorer, zoals Google Chrome of Safari.

We begrijpen dat het voor jou en je kind best spannend kan zijn om voor het eerst naar de opvang te komen. Je kind kan daarom (maximaal) twee keer komen wennen voordat het contract ingaat. Wennen is een service die we alleen bieden bij dagopvang. Het wenmoment wordt afgestemd samen met de vestiging. Zij nemen contact met je op voor het inplannen van een wenmoment. Zo kunnen jullie zien of Wiedewei bij jullie past.

Wiedewei werkt met veel scholen samen, we zitten dan vaak in de school. We vinden het belangrijk een kind in de vertrouwde omgeving op te vangen. Dat is prettig voor je kind en ook voor jou, jij weet dat je kind niet hoeft te reizen of vervoerd wordt. Op de gekoppelde scholen pagina vind je per gemeente een overzicht van basisscholen en de Wiedewei-vestiging die erbij zit of waarmee we een samenwerking op (korte) afstand hebben.

Wil je opvang bij Wiedewei en zitten we niet in de school, laat het ons ([email protected]) en de school weten. Wiedewei staat er altijd voor open om op nieuwe plaatsen te inventariseren of we kunnen starten.

Je kind kan één of meerdere dagen of dagdelen voor of na schooltijd naar de opvang. Dit is afhankelijk van het pakket dat je kiest en de openingstijden van de vestiging. Bekijk al onze pakketten.

Je kind speelt bij zijn of haar vestiging in een vaste groep. Hier spelen hun vriendjes en vriendinnetjes en werken hun bekende pedagogisch medewerkers. Het kan voorkomen dat je kind in een andere groep dan zijn of haar vaste groep wordt opgevangen. Door het ondertekenen van de opvangovereenkomst geef je hier toestemming voor.

 

Uitzonderingen
Op sommige momenten zijn er minder kinderen op je vestiging. We vangen de kinderen dan samen op in één andere groep dan de vaste groep van je kind. Zo heeft je kind meer vriendjes om mee te spelen op rustige dagen/dagdelen. Dit doen we natuurlijk alleen als de maximale groepsgrootte hierdoor niet wordt overschreden.

Het kan zijn dat de pedagogisch medewerker van de groep van je kind nog niet of niet meer aanwezig is. In dat geval is er een andere bekende pedagogisch medewerker van het team aanwezig.

Dit hangt ervan af of we een vervoerstraject hebben vastgesteld tussen de BSO en de betreffende school. Als er een vervoerstraject is vastgesteld, dan kun je vervoer voor je kind aanvragen via [email protected]. Bekijk de vervoerstrajecten.

Bij Wiedewei betaal je alleen luiers op het moment dat je kindje ze nodig heeft. Je kiest als je je kind inschrijft voor opvang of je luiers afneemt. De prijs voor luiers komt bovenop je uurtarief. Op het moment dat je kind zindelijk is of wanneer je luiers van thuis meegeeft, kun je de luiers opzeggen door naar [email protected] te mailen. De luiers worden dan met ingang van de volgende maand niet meer gerekend.

Als jij en je partner allebei werken of studeren, dan kom je in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Dit is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang. Je krijgt soms tot wel 70% van de kosten terug.

De tarieven bij Wiedewei zijn bruto tarieven, hierover ontvang je nog kinderopvangtoeslag. Als we spreken over netto kosten, dan is de kinderopvangtoeslag hier al vanaf gehaald. Voor meer informatie en het aanvragen van toeslag kijk je op toeslagen.nl.

Wat is het LRK nummer?
Kinderopvangvestigingen die voldoen aan wet- en regelgeving worden geïnspecteerd door de GGD. Wanneer de vestiging voldoet aan de eisen, wordt deze opgenomen in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Je ontvangt alleen kinderopvangtoeslag als de organisatie waar je opvang hebt hierin staat.

Waar kan ik het LRK nummer vinden?
Alle vestigingen van Wiedewei voldoen aan de wet- en regelgeving en vind je terug in het register. Elke opvangvorm per vestiging heeft een uniek nummer. Je vindt dit nummer op je overeenkomst, op de vestigingspagina op wiedewei.nl bij contactinformatie of op de site van het LRK.

Je ontvang kinderopvangtoeslag wanneer jij en je partner allebei werken of studeren. Ook als je alleenstaand en werkzaam bent ontvang je kinderopvangtoeslag. Je hebt dan recht op kinderopvangtoeslag over de bruto uurprijs.

Als je een partner hebt en één van beiden niet werkzaam is of als jij of je partner werkt op basis van 0-uren, kan het zijn dat je alsnog recht hebt op kinderopvangtoeslag. Om te weten of je in aanmerking komt voor toeslag of als je het wil aanvragen, kijk dan op toeslagen.nl.

Wanneer je werkloos raakt, heb je nog drie maanden recht op kinderopvangtoeslag. Hierdoor kan je kind gewoon blijven spelen in de vertrouwde omgeving met zijn of haar vriendjes en vriendinnetjes en heb jij de tijd om op zoek te gaan naar een andere baan. Geef binnen 4 weken nadat je werkloos wordt deze wijziging door aan de Belastingdienst. Het beste kan je hiervoor bellen naar de Belastingdienst (0800-0543). Zij kijken dan naar jouw persoonlijke situatie en rekenen uit op hoeveel opvanguren je recht hebt.

Heb je binnen drie maanden geen nieuwe baan, dan heb je geen recht meer op kinderopvangtoeslag. Heb je alle opvanguren in de periode van drie maanden gebruikt? Dan zijn je uren op en zet je de kinderopvangtoeslag stop. Heb je nog opvanguren over? Dan mag je deze tot het einde van het jaar opmaken. Daarna zet je de kinderopvangtoeslag stop via toeslagen.nl.

Via het ouderportaal volg je de avonturen van je kind op de voet. Je ziet hier foto’s en persoonlijke berichtjes over je kind tijdens de opvang. Daarnaast kun je hier makkelijk je administratieve zaken regelen.

Als je klant wordt bij Kibeo, dan wordt er automatisch een account voor het ouderportaal voor je aangemaakt. Je ontvangt zes weken voor de startdatum van de opvang een mail waarmee je je account kunt activeren. Het kan voorkomen dat deze mail in je spam terecht komt. Als wij twee e-mail adressen van ouders/verzorgers hebben, dan ontvangen beiden een aparte e-mail.

Heb je geen e-mail ontvangen of heb je problemen met inloggen? Neem dan contact met ons via [email protected] of bel (0113) 760 250. We helpen je graag verder.

De app van het KidsKonnect ouderportaal heet OuderApp. Via deze app kun je ook alles regelen, handig! Je kunt de app downloaden op je smartphone of tablet via Google Play of de App Store. Mogelijk wordt er de eerste keer gevraagd om een url in te vullen. Dit is kibeo.ouderportaal.nl. In de handleiding lees je meer over de OuderApp.

Om geen informatie te missen, ontvang je in het ouderportaal standaard een aantal notificaties op je smartphone en in je mailbox. Bijvoorbeeld als een pedagogisch medewerker een nieuw dagverslag of een foto van je kind heeft geplaatst. Als je geen meldingen wilt ontvangen, kun je deze uitzetten. Open hiervoor de Ouderapp of ga via je browser naar het ouderportaal. Ga vervolgens naar Account > Notificaties en wijzig je instellingen.

Elke vakantie zijn er meerdere vestigingen per regio geopend. Bekijk welke vestigingen geopend zijn.

Je kunt je kind via de handige Ouderapp op je smartphone of via kibeo.ouderportaal.nl aanmelden voor de VakantiemiX. In deze handleiding lees je hoe je dit doet. Lukt het aanmelden niet via het ouderportaal, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie via [email protected] of bel (0113) 760 250. Je kunt géén VakantiemiX aanvragen via de pedagogisch medewerkers van je vestiging.

Je kiest zelf op welke dagen je kind naar de VakantiemiX komt. Meld je kind daarom altijd aan voor de VakantiemiX via het ouderportaal, ook als je gebruikmaakt van het BSO-pakket inclusief flexibele vakantieuren. Wil je tijdens de vakantie naar een andere vestiging of is de vestiging waar je tijdens de schoolweken BSO hebt, niet geopend? Dan kun je je kind aanmelden op een andere vestiging die wel geopend is tijdens de vakantie.

Een aantal weken voor aanvang van de vakantie ontvang je van ons een mail om je erop te attenderen dat je je kind(eren) kan inschrijven. Zolang er plaats is, kun je je kind ook tijdens de vakantie nog inschrijven via het ouderportaal. Wij controleren namelijk elke dag de aanvragen. Indien de vestiging van je voorkeur vol zit, kan je contact opnemen met afdeling Klantrelatie. We kijken dan samen met jou wat de andere opties zijn.

De vestigingen die tijdens de vakantie open zijn, zijn standaard geopend van 7.30 uur tot 18.30 uur. Indien er vestigingen zijn met afwijkende openeningstijden, dan zie je dat op deze pagina. Je kunt VakantiemiX reserveren in dagdelen van 5,5 uur of in hele dagen.

Ja, dit geldt voor bepaalde Dagopvang pakketten.
Heb je gekozen voor een dagopvangpakket waarbij je meer dan 40 weken en minder dan 52 weken opvang afneemt? Dan heb je een aantal weken geen opvang. Jij kiest zelf welke weken dit zijn. Dit kan tijdens schoolvakanties, maar het mag ook tijdens de schoolweken. Vóór december dien je de afwezigheid voor het jaar daarop door te geven, zodat je kind correct in de planning wordt meegenomen. Geef je afwezigheid aan ons door per hele weken. Mail hiervoor naar [email protected] of bel (0113) 760 250.

Heb je gekozen voor een pakket met 52 weken opvang, dan kun je je afwezigheid zelf in het ouderportaal doorgeven. Dit kan vanaf 6 weken voorafgaand aan je vakantie.

Je tegoed kun je zien in het ouderportaal onder Account > Tegoeden.

Je bespreekt bij de start van je opvangcontract met Klantrelatie het aantal uur vakantie dat je per jaar nodig hebt. Hou hierbij rekening met je eigen vakantie, waardoor je geen opvang nodig hebt. Of een studiedag van school waarbij je wel opvang nodig hebt. De kosten hiervoor worden verspreid over heel het jaar, zo ontvang je niet opeens een hogere factuur. Je vakantieuren spreek je af per kalenderjaar. De vakantieuren kun je niet meenemen naar een volgend kalenderjaar.

Kwam je tijdens het jaar vakantieuren te kort? Laat het ons weten en laat je vakantieuren voor het komende jaar ophogen, dan worden de kosten van deze uren meteen vanaf de start over het jaar verspreid. Kom je in de loop van het jaar vakantieuren te kort en laat je ze ophogen, dan worden deze nieuwe uren verdeeld over de resterende maanden van het jaar. Neem contact op via de mail [email protected] of bel (0113) 760 250.

Afwezigheidstegoed is een tegoed dat je opbouwt wanneer je je kind op tijd afwezig meldt. Dit betekent dat je je kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang. Je kan je kind maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag afmelden. Voor de afgemelde uren ontvang je vervolgens afwezigheidstegoed. Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer je BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van je opvangpakket hoeveel uur je maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Daarnaast is het tegoed kind- en contractgebonden, waardoor je het bijvoorbeeld niet mee kunt nemen naar een volgend kalenderjaar of van de peuteropvang naar de BSO. Meer informatie over het afwezigheidstegoed lees je in onze voorwaarden.

Meld je kind altijd vóór 8.30 uur af bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolse opvang of vóór 9.00 uur bij de naschoolse opvang via het ouderportaal. Alleen als je je kind op tijd afmeldt ontvang je afwezigheidstegoed.

Indien je voldoet aan de voorwaarden, dan ontvang je voor de afgemelde opvangdag de uren in afwezigheidstegoed. Dit tegoed kan je in uren inzetten, gedurende het gehele kalenderjaar. Je kunt een maximaal aantal uren sparen, afhankelijk van je pakket. Let op! Hou er rekening mee dat we afhankelijk zijn van kindplaatsen en dat je de uren alleen in kan zetten als er plek is.

Je ontvang afwezigheidstegoed als je je kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolse opvang of vóór 9.00 uur bij de naschoolse opvang. Let op! Voor de VakantiemiX en voor incidentele opvang meld je je kind minimaal 72 uur van te voren af.

Je vraagt extra opvang aan via het ouderportaal. Via de knop ‘agenda’ kan je maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. De pedagogisch medewerkers kijken of er ruimte is op de groep voor de dag dat je kind wil komen spelen. Daarna keuren ze je aanvraag goed of af.

Dagopvang
Gaat je kind naar de dagopvang, dan kun je voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten. Indien je onvoldoende tegoed hebt, dan worden deze uren achteraf in rekening gebracht.

 

BSO
Gaat je kind naar de BSO, dan kun je voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten of flexibele vakantieuren. Heb je onvoldoende afwezigheidstegoed of flexibele vakantieuren, dan worden de uren achteraf in rekening gebracht.

Binnen Wiedewei werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvang je afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat je naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:

1. Je meldt je kind af voor de dag waarop je geen opvang nodig hebt, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag. Let op: meld je kind op tijd af om afwezigheidstegoed te ontvangen. Dit betekent dat je je kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang.
2. Voor de afgemelde uren ontvang je afwezigheidstegoed. Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer je BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
3. Via de knop ‘agenda’ kun je maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. Kies er bij je aanvraag bij betaling voor om je afwezigheidstegoed in te zetten.
De vestiging beoordeelt of je aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Meer informatie over het afwezigheidstegoed lees je in onze voorwaarden.

Bij een studiedag van school kun je terecht bij de BSO, indien er plaats is voor het kind. We vragen je wel om je kind vooraf aan te melden, zodat we weten of we kinderen kunnen verwachten. Aanmelden kan tot één week van tevoren via het ouderportaal. Heb je op die dag al BSO, dan worden alleen de extra uren opvang verrekend met je vakantieuren of achteraf in rekening gebracht.

Er is rekening gehouden met alle nationale feestdagen in het tarief. Daarom ontvang je voor deze dagen geen afwezigheidstegoed en wordt er geen restitutie verleend voor de opvang op deze dag.

Ons IBAN- nummer is: NL93RABO0387389512

Je kunt je rekeningnummer niet zelf wijzigen via het ouderportaal. Een wijziging dien je door te geven aan Klantrelatie door te mailen naar [email protected]. Wij sturen je vervolgens een digitaal verzoek via de mail.

Wanneer je kiest voor Wiedewei, krijg je van ons per mail een overeenkomst voor de opvang van je kindje. Bij de overeenkomst ontvang je een SEPA-formulier. Via zo’n formulier geef je Wiedewei een machtiging om maandelijks de factuur voor kinderopvang af te schrijven. Vul dit digitale formulier volledig in en teken de overeenkomst, dan geef je toestemming om maandelijks de factuur af te schrijven. Ben je het SEPA-formulier kwijt of wil je alsnog een machtiging afgeven? Vraag deze aan via [email protected].

Wil je geen automatische incasso afgeven, dan is dat mogelijk. We verwachten dat je elke maand tijdig je factuur overmaakt.

In de laatste week van de maand wordt de factuur van de opvang geïncasseerd. We incasseren voorafgaand aan de opvangmaand. Dit doen we om aan te sluiten op het moment dat je kinderopvangtoeslag ontvangt, deze ontvang je namelijk ook voorafgaand aan de maand.

Heb je onlangs een automatisch incasso afgegeven? Als je je volledig ingevulde SEPA-formulier voor de 10de van de maand naar [email protected] hebt gestuurd, dan is deze op tijd voor de eerstvolgende incasso. Mocht dat niet het geval zijn, dan vragen we je nog een laatste keer de factuur zelf over te maken.

Je vindt de jaaropgave van je opvang over het voorgaande jaar in het ouderportaal onder Account > Documenten & jaaropgaven. Deze wordt jaarlijks vóór 1 maart gepubliceerd.

Bekijk je factuur in het ouderportaal, wellicht heb je afgelopen tijd incidenteel extra opvang afgenomen? Klopt het niet, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie door te mailen naar [email protected] of bel (0113) 760 250.

We begrijpen dat je in deze situatie veel zaken moet regelen. We proberen het daarom zo makkelijk mogelijk voor jullie te maken. Wat wij moeten weten is wie de betalende partner wordt. Hiervan hebben we van beide ouders per mail toezegging nodig. Wijzigt de betalende ouder in de nieuwe situatie? Dan sturen we een nieuw verzoek tot incassomachtiging. Indien er andere wijzigingen zijn, zoals een nieuw huisadres, kan je dit aan ons doorgeven door te mailen naar [email protected].

Word je kind 4 jaar, dan loopt de opvang automatisch af. Je hoeft dit niet door te geven. Wil je tussentijds opzeggen, dan kun je dit doen bij de afdeling Klantrelatie via [email protected]. Je kunt het contract per de 1e of 16e dag van de maand opzeggen. Je hebt één maand opzegtermijn. Laat ons vooral weten waarom je opzegt, was bijvoorbeeld iets niet naar wens? We krijgen graag de kans onze dienstverlening hierop te verbeteren.

Je geeft de tag terug aan de pedagogisch medewerker van je kind. De medewerkers van de vestiging geven door dat je deze hebt ingeleverd. Wanneer alle tags zijn ingeleverd, ontvang je de maand erop de betaalde borg terug.

Volg je een opleiding en zoek je een leuke en uitdagende stage in de kinderopvang waar je veel leert en plezier hebt? Wij leiden je graag op! Neem een kijkje op werkenbijkibeo.nl voor toffe stagevacatures of neem contact op met [email protected] of bel (0113) 760 399. Aanvragen zijn altijd welkom!

Ben je op zoek naar leuke vacatures bij Wiedewei? Neem dan een kijkje op werkenbijkibeo.nl.

Je vindt de contactgegevens van de vestiging van je kind op de vestigingspagina op kibeo.nl. Ga naar het vestigingsoverzicht.

Alle vestigingen zijn gesloten op zaterdagen, zondagen, algemeen erkende christelijke en nationale feestdagen. Daarnaast kunnen er nog aanvullende sluitingsdagen zijn.

Studiedag(en) voor medewerkers
Wiedewei mag twee dagen per jaar sluiten voor een studiedag voor onze medewerkers. Meestal maken we hier slechts één (mid)dag gebruik van. We doen dit om de deskundigheid van onze medewerkers te bevorderen. We maken de data van studiedagen minstens twee maanden van tevoren bekend, zodat je voldoende tijd hebt om een alternatief te regelen. Je wordt via de nieuwsbrief op het ouderportaal hierover geïnformeerd. Voor deze dagen vindt er geen restitutie plaats.

Organisatiegebonden sluitingsdagen
Verder sluit Wiedewei maximaal twee organisatiegebonden dagen per jaar. Dit zijn dagen die een feestdag verbinden met het weekend. Wanneer je opvang hebt op de organisatiegebonden sluitingsdagen, ontvang je voor deze twee extra sluitingsdagen afwezigheidstegoed. Dit wordt aan het begin van de maand waarin de sluitingsdag valt, automatisch bij je tegoed geschreven. De uren voor de twee extra sluitingsdagen komen bovenop het maximale tegoed dat je jaarlijks als afwezigheidstegoed kunt opbouwen.

Wij proberen continu onze dienstverlening te verbeteren. Heb je een verbeterpunt? Dan horen we dat graag. Vul ons verbeterformulier in.

Het kan voorkomen dat je eens minder tevreden bent. Heb je een klacht? Bespreek dit dan eerst met je Vestigingsmanager. Kom je er niet uit, laat je klacht dan aan ons weten via het klachtenformulier en laat weten wie de vestigingsmanager is. Wij behandelen je klacht volgens het interne klachtreglement.

Kom je er met Wiedewei niet uit, dan kan je contact opnemen met de geschillencommissie. In de algemene voorwaarden van de branche staat meer informatie over de externe klachtenprocedure.