2020 – Wiedewei Paddewei – winter (21) 2020 – Wiedewei Paddewei – winter (21)

Veelgestelde vragen over het ouderportaal

Heb je een vraag over het ouderportaal? Misschien staat hij wel tussen onze veelgestelde vragen. Zo niet, dan kun je altijd contact met ons opnemen via [email protected] of bel (0113) 760 250.

Hoe maak ik een account aan voor het ouderportaal?

Als je klant wordt bij Wiedewei, dan wordt er automatisch een account voor het ouderportaal voor je aangemaakt. Je ontvangt een mail waarmee je je account kunt activeren, je hoeft alleen zelf een wachtwoord te verzinnen en te onthouden.  Als wij twee e-mail adressen van ouders/verzorgers hebben, dan ontvangen beiden een aparte e-mail.

Heb je geen e-mail ontvangen of heb je problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Hoe download ik de app?

De app van KidsKonnect heet OuderApp. Via deze app kun je ook alles regelen, handig!
Je kunt de app downloaden op je smartphone of tablet via Google Play of de App Store.
Mogelijk wordt er de eerste keer ook gevraagd om een url in te vullen. Dit is kibeo.ouderportaal.nl.
In de handleiding lees je meer over de OuderApp.

Hoe zet ik notificaties aan of uit?

Om geen informatie te missen, ontvang je in het ouderportaal standaard een aantal notificaties op je smartphone en in je mailbox.  Bijvoorbeeld als een pedagogisch medewerker een nieuw dagverslag of een foto van je kind heeft geplaatst. Als je geen meldingen wilt ontvangen, kun je deze uitzetten. Open hiervoor de Ouderapp of ga via je browser naar het ouderportaal. Ga vervolgens naar Account > Notificaties en wijzig je instellingen.

Hoe ruil ik een opvangdag?

Binnen Wiedewei werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvang je afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat je naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:

  • Je meldt je kind af voor de dag waarop je geen opvang nodig hebt, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag.
  • Voor de afgemelde uren ontvang je afwezigheidstegoed.
  • Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de GroenmiX wanneer je BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
  • Via de knop ‘agenda’ kun je vanaf maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen.
  • Kies er  bij je aanvraag bij betaling voor om je afwezigheidstegoed in te zetten.
  • De vestiging beoordeelt of je aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van je opvangpakket hoeveel uur je maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Meer informatie over het afwezigheidstegoed lees je in onze voorwaarden.

Hoe meld ik mijn kind aan voor de GroenmiX?

Meld je kind altijd aan voor de GroenmiX, ook als je gebruikmaakt van het BSO-pakket inclusief flexibele vakantieuren. Via deze handleiding lees je hoe je dit doet. Lukt het aanmelden niet via het ouderportaal, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie. Je kunt geen GroenmiX aanvragen via de pedagogisch medewerkers van je vestiging.